Al Jazeera English in Saudi Arabia

Few days ago I was watching Inside Story on Al Jazeera English, and one of the guests on the show was Baria Alamuddin, foreign editor of Al Hayat. This sounds normal, or at least it should, except that Alamuddin was speaking from Riyadh. It is no secret that Al Jazeera and the Saudi government are not friends. They have been banned from working inside the country for a long time, and some of their Arab employees say they are not allowed to enter the Kingdom even when they come on their own. I’m a little bit puzzled over this: are Al Jazeera no longer banned from working here, or is it just for the English channel while its Arabic sister is still banned?