Origin of Arab News, Saudi coed study

  • Arab News is celebrating its 35th anniversary this year. To commemorate the occasion, the newspaper has published a supplement that carried articles by many people, including one by Prince Turki al-Faisal, the former Saudi ambassador to the US and the UK. In his article, Prince Turki reveals that both Arab News and Asharq al-Awsat, the flagship publications of SRMG, were actually the brainchildren of himself, Kamal Adham, and Hisham Ali Hafiz. In other words, both newspapers were born at the offices of the Saudi intelligence agency.
  • A study on co-education at university level has been recently conducted. The study sample was comprised of 440 med students from KSU and KAU. 71% of them said they support co-education, compared to 29% who were against it. Makes you wonder about all those ‘majority’ arguments that some people like to bring up when discussing controversial issues in the country.

Today’s Links

  • Saudi novelist Abdo Khal has won the International Prize for Arab Fiction, aka the Arabic Booker, for his novel ‘Tarmi Besharar’ or ‘Spewing Sparks as Big as Castles.’ The novel was withdrawn from Riyadh Book Fair yesterday by the censorship committee, but half an hour later was returned to the publisher. An official from MOCI said the book was withdrawn “for inspection.”
  • King Abdulaziz University (KAU) students launched an online campaign against a number of university’s regulations, including a ban on electronic equipment that have cameras and wearing pants or on abayas on the women’s part of the campus. Way to go. I wonder what the kids at KSU think about this…